Malý eshop: Jak ho posunete do vyšší ligy?

Rozjeli jste vlastní eshop na levné šabloně a snažíte se přilákat více kupujících? Začali jste v malém a nemáte balík peněz na větší investice? Přemýšlíte, co zlepšit, ale neznáte osobně odborníky, kteří by vám poradili?

Jak jste zjistili, kolem e-shopu je dost aktivit, které jsou pro vás nové a které se potřebujete naučit nebo je někou zadat. Co dělat, abyste zvládli počáteční nápor a posunuli se se svým eshopem do vyšší ligy?

Dejte to na papír

Sepište si činnosti, které potřebujete při rozvíjení svého eshopu řešit. (Praktický návod najdete na shoptet.cz).

Abyste zjistili, na které činnosti se budete muset zaměřit, potřebujete je nejdříve umět měřit a vyhodnocovat. To vám umožní služba Google Anaytics, na které si vytvořte bezplatný účet. Díky němu budete moci sledovat klíčové parametry eshopu a zlepšovat se. Jsou to především tyto:

  • Návštěvnost – kolik lidí přivedl konkrétní zdroj návštěvnosti (soc.sítě, placená reklama apod.), klíčové slovo nebo jiný web na váš e-shop. Pokud máte na e-shopu pouze desítky návštěv za měsíc, zaměřte se na SEO a na velmi účinný zdroj dlouhodobé návštěvnosti, se kterou vám pomůže specialista na linkbuilding. Opakovanou návštěvnost a větší loajalitu zákazníku vám pomůže získat kvalitně prováděný emailing.
  • Míra opuštění – říká vám, kolik lidí získaných nějakým zdrojem si zobrazilo pouze jednu jedinou stránku eshopu a poté eshop opustilo (tzv. bounce rate). Obvyklá průměrná míra opuštění eshopu se pohybuje mezi 25-50%.
  • Tržby – říká vám orientačně, kolik peněz ten který zdroj návštěvnosti přivedl. Při porovnání s náklady můžete vyhodnotit, jestli se vám daný zdroj vyplácí.
  • Konverzní poměr – je poměr mezi celkovým počtem návštěvníků (z daného slova, zdroje, stránky apod.) a těmi, kteří dokončí konverzi – zpravidla objednávku. Tak zjistíte, do kterých zdrojů návštěvnosti se vám vyplatí investovat, protože vám přinášejí vysoký poměr konverzí, tedy objednávek. Pokud si nejste jistí, jak na to, poraďte se s odborníkem na zvyšování výkonnosti e-shopu.

Najděte svou jedinečnou schopnost

Během prvních týdnů a měsíců zjistíte, které činnosti vám jdou lépe a baví vás. Budou to ty, které se vám vyplatí rozvíjet a věnovat jim nejvíce pozornosti a času (výstižný návod je v článku „Frank Sinatra nestěhuje piána“). Ty ostatní bude lepší omezit nebo je nechat dělat někoho jiného. Jenže koho?

Postavte tým jinak

Jasně, na tým nemáte peníze. Spolupracovat ale jde i jinak. Někteří odborníci nabízejí první konzultaci zdarma. Pokud vás oslovený externista zaujme, můžete se dohodnout na menší zakázce a poté zhodnotit, jestli pro vás bude spolupráce přínosem.

 

Zvlášť pokud jste v podnikání noví, buďte otevření radám profesionálů a hledejte příležitosti ke zlepšování. Vězte, že většinu situací, které budete řešit, už někdo před vámi vyřešil a podělil se o to na internetu.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.