7 důvodů proč by i váš malý eshop měl blogovat

Mít na svém eshopu stovky až tisíce fanoušků. Dostávat každý týden emaily a komentáře od svých zákazníků. Stát se vyhledávavaným poradcem v oblasti svého podnikání. To není prázdná propaganda. To jsou výsledky úspěšného blogování, které nemusí být tak náročné, jak jste si mysleli.

Jak se zviditelnit v silné konkurenci

Odlišit se v konkurenci 35 000 eshopů v česku je už dnes docela oříšek. I malý eshop však má příležitost odlišit se a získat si svůj okruh velmi loajálních zákazníků. Ne každý totiž rád nakupuje u anonymních megaprodejců. A každý zákazník ocení dobrou radu a osobní zájem, který si velký eshop často nemůže dovolit.

Blogování nabízí eshopu několik způsobů, jak v konkurenci vyniknout. Je to taky skvělý způsob, jak dobře poznat své zákazníky a ušít jim svou nabídku na míru. Podívejme se teď na sedm cenných přínosů blogování pro vás a váš eshop.

1. Vybudujete si jméno, které vás odliší od konkurence

Stejné zboží za téměř stejné ceny nabízí většina eshopů. Stát se v očích zákazníka jedničkou už dnes nemůžete cenovou politikou nebo rozšiřováním sortimentu. Zajímavý a užitečný blog z vás však udělá značku, kterou si zákazníci zapamatují, a ke které se budou vracet. A jakmile budou jejich přátelé hledat služby a výrobky, které nabízíte, vzpomenou si na vás.

2. Navážete komunikaci se svými zákazníky

Když jsou zákazníci zvyklí, že chcete znát jejich názor, jste připraveni jim na blogu dobře a zdarma poradit, stáváte se pro ně rázem jasnou volbou mezi stovkami „mlčících“ prodejců. Vracející zákazníci jsou zpravidla ti, kteří k vám získali důvěru a vztah. A k fungujícímu vztahu je nezbytná dobrá komunikace.

Blog vám navíc umožní přenést své tipy a rady z blogu na sociální sítě. Díky kvalitním článkům, které budete sdílet, oslovíte zákazníky, kteří by se o vás jinak vůbec nedozvěděli. Ve spolupráci se sociálními sítěmi, tak kolem svého blogu vybudujete komunitu skalních fanoušků, kteří vás rádi doporučí dále.

3. Zlepšíte svou pozici ve vyhledávačích (SEO)

Kvalitní, pravidelně publikované články vám budou přinášet cenné pozice ve vyhledávačích. Váš článek na zajímavé téma, jak si dobře vybrat zrcadlovku pro focení u moře nebo jak na dovolené co nejlépe využít filtry pro focení u vody, možná budou jediné svého druhu na internetu. Jakmile je někdo ze zákazníků bude hledat, nenarazí na žádný eshop, ale nejdříve na váš blogový článek. A k vám do eshopu pak stačí jeden klik.

4. Dozvíte se, co vaši zákazníci hledají

Blog je skvělým nástrojem, jak prozkoumat potřeby a přání vašich stávajích i budoucích zákazníků. Když totiž napíšete článek o tom, jak například dobře vybrat bežecké boty, můžete pod článkem uspořádat anketu (s věcnou výhrou nebo slevou na váš sortiment). Zákazníci se tak s vámi podělí o svoje potřeby a priority. Na jejich základě pak víte, jaký doplnit sortiment, jak nově uspořádat kategorie, jaké nabízet doplňkové služby apod.

5. Oslovíte potenciální zákazníky

Díky svým článkům na blogu oslovíte skupinu potenciálních zákazníků, kteří nákup teprve zvažují nebo jen hledají rady, jak vyřešit svůj problém. Tato velká skupina návštěvníků by k vám do eshopu normálně ani nezavítala.

Podle marketingového průzkumu serveru HubSpot, mají společnosti s vlastním blogem o 55% více náštěvníků webu.
71% zákazníků uvedlo, že informace, kterou se dozví na blogu, zcela jistě ovlivňuje jejich konečné nákupní rozhodování.

Váš blog z vás postupně udělá dobrého rádce spíše než vlezlého prodejce. Dávejte proto stále pozor, aby vaše články čtenářům usnadňovaly výběr a řešily jejich problémy.

6. Získáte výkonný nástroj pro propagaci svých výrobků a služeb

Propagovat své zboží a služby nenásilně, se vám těžko podaří v případě placené reklamy. Na blogu však máte prostor, jak pomocí produktových recenzí, průvodců výběrem zboží a hodnocení stálých zákazníků přirozeně propagovat svou nabídku.

Tyto formy reklamy jsou levnější a trvalejší. Budou za vás totiž pracovat týdny a měsíce, a tak se vám investice do jejich tvorby budou dlouhodobě vyplácet.

7. Budete se rozvíjet jako expert ve svém oboru

Investovat do sebe je přínos, na který v tom shonu kolem firmy často zapomínáme. Psát jako expert vás sice bude stát určité úsilí, čas a pozornost. Je to ale skvělá investice, která vám bude šetřit peníze za jiné odborníky a pomůže vám být ve svém oboru úspěšnější.

Co když se na psaní blogu necítíte?

Spuštění blogu si dobře promyslete. Může být cenným přínosem, ale v případě, že ho nezvládnete budovat a pravidelně udržovat, může vaše jméno poškodit. Tzv. mrtvý blog totiž vyvolá v návštěvnících dojem, že vaše firma nefunguje a ztratíte jejich důvěru.

Určitě doporučuji poradit se s někým, kdo už fungující blog má nebo s někým, kdo se na oblast obsahového marketingu specializuje. Přeji vám hodně nových zákazníků z odkazu vasefirma.cz/blog.

Pokud se vám článek líbil, uděláte mi radost, když ho nasdílíte svým přátelům na sociálních sítích. V případě, že byste to napsali lépe, uvítám vaše tipy emailem. Za obě reakce vám budu vděčný.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.